2018-11-15 17:34Nyheter

Uppdatering: Ett urval av de förbättringar och förändringar som har gjorts

Under nästa vecka släpps en ny uppdatering av Kubicoms system. Nedan följer ett urval av de förbättringar och förändringar som har gjorts. För att få tillgång till den nya funktionaliteten behöver du göra en uppdatering av din Kubicom-app. Webbläsarversionen av systemet uppdateras automatiskt.

 

– Helt nytt flöde vid rapportering lanseras som innebär nytt förenklat gränssnitt som låter utföraren pausa uppdrag samt lägga till tjänst medan uppdraget fortlöper.

– Det är nu möjligt att välja vilka fält i rapporteringsfunktion som ska visas och göras obligatoriska.

– Utökade möjligheter gällande hantering av notifikationer:
Möjlighet att markera alla notifikationer som lästa.
Möjlighet att radera alla notifikationer i en operation.
Möjlighet att ändra status på en notifikation från oläst till läst och vise versa.

– Möjlighet att sortera ordrar i alla tre lägen: förfrågning, pågående, historik. Ordrarna sorteras genom titel, projekt, svar, kund, leverantör, tidsperiod, ID eller fakturerad beroende på läge.

– Tydligare information om vilka priser och mallar som gäller på respektive order.

– Möjlighet att filtrera uppdrag beroende på status under Mina uppdrag.

 

Läs pressreleasen på Mynewsdesk >

Se filmen om det nya rapporteringsflödet >



Om Kubicom

Kubicom är en oberoende maskin- och transportförmedlare som hjälper bygg och anläggningsföretag att köpa in maskin- och transporttjänster från centraler och enskilda maskin-/fordonsägare snabbare, effektivare och med ökad kvalité från start till slut. Genom Kubicoms unika cloudsystem utvecklat just för maskin- och transportbranschen automatiseras flera arbetsprocesser som tidigare varit helt manuella samtidigt som administrationen minskar och kommunikationen förbättras. Kubicom drivs av ett team bestående av serieentreprenörer kombinerat med erfarna branschexperter och är ett helägt dotterbolag till CIMON Enterprise koncernen.